Selamat Datang

Saturday, November 17, 2012

Save Palestine !!!


Syahid menanti mereka ..teruskan perjuangan wahai para mujahidin dan mujahidat !!!
"KHAIBAR, khaibar ya Yahud! Jaysyu Muhammad Saya'uud ..! Asy-Sya'b yurid tahrir filastiin!!! "


Mutakhir ini , kita sekali lagi di kejutkan dengan isu Gaza,Plaestine , rakyat di bunuh sesuka hati, bermandikan peluru-peluru , bom-bom, diseliputi asap - asap, rakyat tertindas kezaliman memerintah..suara anak kecil meminta tolong , rakyat berusaha membebaskan negara dari terus dizalimi rejim zionist, ..kita hari ini , masih diberi keamanan tanpa sebarang peperangan..tapi saudara kita di sana saban hari bermain dengan peluru baik orang tua dewasa wanita hatta anak kecil yang tidak berdosa..YA ALLAH .. engkau yang memiliki kekuasaan di langit dan di bumi hanya kepada engkau kami memohon pertolongan,engkau bantulah saudara kami di sana , bebaskan mereka dari kezaliman rejim israel..

Sahabat-sahabat buat lah apa yang boleh dilaksanakan , sebarkanlah info yang tepat , iringilah mereka dengan doa , boikot lah apa sahaja barang yang membntu kepada kezaliman zionist terhadap saudara kita di sana .. isu GAZA bukan isu lapuk , dimana bila timbul isu di media massa kita semangat , tapi bila isu ini terhenti kita buat tak tahu .. isu ini isu ummah kita seharusnya setiasa meng"update" berita-berita saudar2 di sana , buat apa ada laptob,tablet,komputer tapi tak cakna isu ummah!!!

Jihad Fi Sabilillah !!!

"KUNCI PEMBEBASAN PALESTINE"

 Seorang ulama besar Pakistan, Syaikh Maulana Tariq Jamil mnyampaikan pengalaman dakwahnya ketika pergi dakwah di Jordan. Ketika di Jordan beliau pergi ke daerah perbatasan Jordan-Israel. Sampai di daerah perbatasan, ketika rombongan tabligh Syaikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat subuh di salah satu masjid di dekat perbatasan, tiba-tiba seorang tentara Israel dari luar melihat ke arah dalam masjid. Setelah melihat sebentar lalu tentara Israel itu langsung pergi. Maka Syaikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentera Israel itu dan bertanya apa yg dia lakukan tadi. “Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yg hadir solat subuh di masjid,” kata tentera Israel itu. Syaikh Maulana Tariq Jamil sambil kehairanan bertanya “Kenapa?” Dia pun menjawab “Di dalam kitab kami ada tertulis “Jika diseluruh dunia jumlah orang Islam yg hadir untuk solat subuh berjemaah di masjid sama banyak dgn jumlah jemaah solat jumaat, maka saat itu Israel akan hancur.” Tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yg datang untuk solat subuh berjemaah masih sedikit, maka hati saya tenang, kerana umat Islam pasti tidak boleh kalahkan kami.”

Di situlah kekuatan kita " Solat subuh berjemaah " kenapa  dikaitkan dengan solat subuh..ini kerana solat subuh merupakan waktu paling selesa untuk beristirehat .kita kadang-kadang alpa solat subuh lewat waktu,tidak berjemaah,sedarlah wahai ummah ..saudara di sana perlukan pembelaan, bila diperhatikan solat jumaat sampai melimpah masjid tapi bila time solat subuh tidak sampai satu saf .. bukankah ALLAH menyukai mereka-mereka yang berada dalam saf yang tersusun rapi yakni jemaah "jemaah itu sumber kekuatan "  ..jika hari ini rakyat sedar kekuatan ini alangkah gembira saudara-saudar kita yang dizalimi kerana kita ada sumber kekuatan itu..kekuatan yang mampu menggegarkan pihak musuh..

 Firman ALLAH s.w.t : " Sesungguhnya ALLAH mencintai orang-orang yang berperang di jalan Nya dalam barisan yang teratur , mereka seakan-akan seperti suatu banggunan yang tersusun kukuh " as saff : 4

Terpulang pada sahabat-sahabat untuk terima ini sebagai nasihat atau apa,hadirnya pena ini sebagai peringtan bersama ..sama-samalah kita berusaha untuk mengembalikan kegembiraan saudara-saudara kita yang tertindas baik di Gaza , Syria ,Burma  dan negara-negara islam yang lain.. kongsilah tanggisan mereka rasailah penderitaan mereka dalamilah sudut hati mereka ..mereka perlukan kita !! tapi kita sekarang dimana??? tengah makan mCD??
"Kami bersumpah dengan Tuhan yang memiliki keizzahan, selepas jatuhnya Asad kami akan ke Gaza pula.."

Lihat betapa hebatnya jiwa para mujahidin Syria.
 
Lihatlah para mujahidin di Syria , walaupun negara mereka masih bergolak , mereka masih memikirkan saudara-saudara di palestine ..SUBHANALLAH .. kagum melihat semanagat perjuangan mereka tidak pernah gentar tidak pernah taku..hatta anak kecil yang baru mula mengerti apa itu kehidupan ..jom sahabat ubah !!! satu semangat satu tujuan .BERSATU ATAS SATU NAMA : ISLAM !!! letak ISLAM pada aras yang paling tinggi nescaya ALLAH sentiasa di sisi ....

~ Hancur Hancur Hancur Zionist ~
~ Boikot Boikot Boikot Israel ~
~ Save Save Save Gaza Palestine Syria Burma ... ~

#doakanumatislamdimanasajamerekaberada# kita ummah yang satu!!! #



Shoutul Harakah - Palestine Tercinta
http://www.youtube.com/watch?v=IUKX2Vp3-cY



 
GAZA kini !!! tak sanggup melihatnya :( tapi inilah hakikat dibumi Palestine!!

Mesir sekarang bukan Mesir dahulu !!!
Doa Qunut Nazilah
 http://www.youtube.com/watch?v=83_M2ODPl2o
ya ALLAH selamatkan bumi PALESTINE





No comments:

Post a Comment